kära clara!

Ta det vuxet istället för att gnälla på oss. du kommer och knackar på och skriker hur moget är det ? förstår att du är ledsen. men du behöver inte förstöra för andra.

Jag vill att du ska veta att det vi hade inte var nått skådespel. du har nog rätt du harinte haft en första kärlek för att allt vi har haft tillsammans genom alla tider kastar du bort. så det kan ju inte betyda ett skit. jag skulle aldrig kasta någoting för det betyder fortfarande mycket för mig.

Okej, hata mig, skit i mig, slå mig. varsegod gör allt det. men säg fan inte att jag har skådespelat under vårat förhållande! du har du något problem i ditt huve! att du ens kan säga det. allt du kastar på mig om vårat förhållande har du kännt under vårat förhållande!? jag tror fan det. för jag har inte sagt nånting eller gjort nått mot det vi hade! du har det. du har kastat i väg allt.

du är en speciell person för mig.


Kommentarer
Postat av: lisa

jocke, du kan fan me inte skälla på clara om någonting! du och emma har gjort denna soppan, INTE CLARA! STÅ FÖR DET!

2009-02-04 @ 22:37:33
Postat av: Anonym

hur många har egentligen fått höra jockes version av det hela? bara undrar...

2009-02-05 @ 00:21:59
Postat av: Anonym

ingen bryr sig ändå! förstår att clara är ledsen men hon ska fan ta det vuxet! hon beter sig helt fel.

2009-02-05 @ 12:33:01
Postat av: i used to like you

jag hoppas att du tycker det är värt att förlora massa kompisar på grund av en tjej...

sen måste jag fråga, hur fan kan ni leva lyckligt tillsammans när ni vet att ni har förstört någons liv? När ni har betett er som jävla svin?

2009-02-06 @ 14:11:06
Postat av: e

tycker den anonyma som skriver att vi förstört någons liv överdriver lite. såklart att vi förstår att det inte är helt "snällt" men vi har ju inte förstörds claras liv. vi är inte mer än människor som råkade få tycke för varandra. det kan vi inte hjälpa!

2009-02-06 @ 14:49:06
Postat av: Anonym

vi som har pratat med clara de senaste dagarna skulle inte säga att det är överdrivet. och vad skulle du veta om det? du har inte ens försökt prata med henne. du verkar inte ens ha dåligt samvete, joakim kan skatta sig lycklig att han har hittat en så fin tjej! (fast helt ärligt förtjänar ni varandra. bättre ha det så än att ni ska få någon bra människa)

2009-02-06 @ 14:59:36
Postat av: Anonym

emma din idiot, det handlar ju för fan inte om att ni fattat tycke för varandra. det handlar om att ni gått bakom ryggen på clara och att ni svikit henne!!! du är pinsam

2009-02-06 @ 18:24:32
Postat av: jocke tha man !!

jag skiter fullständigt i alla omogna jävla inlägg!

jag tycker om emma so be it...

jag förstår att clara är ledsen ( sagt 123812938129389 gånger) men hacka fan inte ner på emma. vi skulle berätta samma dag som hon fick reda på det. men det vart bara olyckligt att nån cp brud ska snacka lite för mycket. vi var tvungna att tänka över allting, och vi valde att vi ville fortsätta det vi börjat på och berätta för clara. men vi hann inte. man ska följa sitt hjärta hur fel det än är!

2009-02-07 @ 00:26:06
Postat av: lisa

jag fattar inte hur ni har kunnat gjort detta mot clara. om ni tycker att det rätt och bla bla varför berättade ni inte för clara från början!? ah, vi hann inte, så jävla dålig ursäkt, är du fem lr? ni verkar inte ens känna någon skuld för hur dåligt clara mår.

2009-02-07 @ 00:51:13
Postat av: Anonym

det handlar inte om att ni inte berättade. det skulle vem som helst vara rädd för att göra. det handlar om att ni över huvud taget bestämde för att ta kontakt med varandra. det måste ha funnits ett spärr som säger att det är fel? för det är det!

2009-02-07 @ 01:00:37
Postat av: Sebastian R



Om du tycker om Emma, vilket jag inte tvivlar på att du gör, hade du nog inte ens börjat hålla på med henne eftersom att alla vettigt tänkande människor förstår att eran relation skulle såra personer riktigt jävla djupt(jag tror nog att alla inblandade känner sig mer eller mindre sårade här) och få konsekvenser som är riktigt sorgliga FÖR Emmma, för dig men givetvis mest för Clara, Emmas kusin, ditt ex men framförallt en toppentjej som fan i helvete inte förtjänar sån här skit.



In my ass att man då ska följa sitt hjärta hur fel det än är :/



MEN det värsta av allt är att ni inte ens skriver nåt i stil med "förlåt, vi är idioter, du är värd mera" eller liknande - istället får man läsa citat av Emma som detta: "du blev ju t.ex. intresserad av jockes vän som du träffade, om ni två hade blivit kära i varandra då? tror du joakim hade vräkt ut massa om er på sin blogg då? jag försöker inte få dig att låta "lika dålig" som jag men.. äsh vet inte ens vad jag ska skriva. inget kommer göra skillnad ändå.."



Hur kan man ens ha mage att skriva nåt sånt i en sån här situation? eller ännu värre - skriva att inget ändå kommer att göra skillnad? Klart som fan att Emma kan göra skillnad! Ett enkelt förlåt t.e.x är rätt lätt att säga. Men det lättaste av allt är att sluta försvara ett livssvek så förbannat, ingen tjänar på det anyway.



seriöst, om ni nu tycker det ni gjorde mot Clara är fel så kan ni ju faktiskt vara lite schyssta mot henne för en gångs skull.

2009-02-07 @ 02:17:52
Postat av: Seb

det ska vara "skulle", inte "hade" i första meningen..

btw jocke, jag gillar och har alltid gillat dej som person, dock så behöver man ju inte gilla alla handlingar en person gör för att tycka om personen

2009-02-07 @ 03:07:55
Postat av: frida

tack jocke.

2009-02-07 @ 03:16:39
Postat av: frida

fyfan vilken jävla människa du är, jag är glad att det har blivit så här. vill aldrig mer se dig

2009-02-07 @ 03:17:27
Postat av: Frida

Jag känner att jag också måste ge min kommentar här. Jag tänker såhär: Om Clara och jocke hade gjort slut och jag hade varit den som kanske var upp över öronen kär i jocke, då hade jag stängt av det. Jag hade helt tryckt bort dom känslorna för jag vet att de är fel och att det aldrig skulle funka mellan oss i längden och på vägen skulle vi såra någon vi älskar/har älskat. Jag skulle inte ringa honom, jag skulle inte skicka söta sms och jag skulle inte ha honom på msn. Han behövs inte, det finns andra och man kommer över och går vidare precis som Clara hade börjat göra tills detta dök upp. Hur mycket jag än ville ha honom skulle jag helt enkelt aldrig mer prata med människan eftersom jag vet att jag, som de flesta, inte kan styra över mina känslor. Det är att val man måste göra.



Men nu är inte jag som Emma tydligen. Som istället för att kanske inse att hon kommer att förlora inte bara en bästa vän, utan sin kusin och alla gemensamma vänner och släktingar, börjar ta kontakt med jocke som hon tydligen tycker om lite grann. Inte för att det förvånar mig, Emma raggar på allt som rör sig och inge fel med det, men jag trodde iaf tjejen hade en hjärna att välja ut sina offer med. Hela den här soppan är så tråkig och onödig och jag tycker så fruktansvärt synd om dig Emma som inte inser vad du gör. Du kan aldrig ha tyckt om Clara på riktigt och det är det som gör mig så arg. Hade du haft någon som helst respekt eller känslor för din kusin och bästa vän så hade du aldrig gjort det här. Hade du brytt dig det minsta om Clara hade du varit förstörd nu, gråtit och försökt få henne att förstå. Istället intar ni försvarsställning och tycker att "clara är barnslig som inte förstår". Klart som fan att hon inte förstår, ingen människa förstår sig på det här.



Gjort är gjort och ni två tycker ju tydligen om varandra nu. Det hade gått att stoppa, men ni ville inte, ni brydde er inte tillräckligt mycket helt enkelt. Jag hoppas ni blir så in i helvete lyckliga tillsammans.

2009-02-07 @ 12:38:32
URL: http://fritchi.blogg.se/
Postat av: jocke

som sagt vi kanske ångrar det vi gjort. men vafan gjort är gjort. tack sebbe för lite glada miner.

och sen släpp sarjen alla mesiga jävlar och skaffa ett liv. det har jag gjort. nu skiter jag i bloggarna.

PUNKT!

2009-02-07 @ 13:24:40
Postat av: emma

förlåt för att vi inte vräker ut alla våra känslor på bloggen! hur fan kan ni tro att jag inte känner någon skuld? varför tror ni jag var rädd för att berätta? just för att jag inte ville förlora eller såra clara !

2009-02-07 @ 13:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0